PRODUCTOMSCHRIJVING
Wanneer u voor RhinoFrame kiest krijgt u een doorgerekend hulpframe waarmee u verzekerd bent van een truckchassis met hulpframe die sterk genoeg is voor de door uw gekozen kraan. Het RhinoFrame is met bouten te monteren aan het chassis waardoor de opbouwtijd significant verkort wordt. Met deze manier van monteren bespaard u niet alleen effectieve montagetijd in vergelijking tot een gelaste variant, het biedt u ook de mogelijkheid om het hulpframe te produceren voordat uw truck geleverd is. Zo kan het hulpframe bij levering van de vrachtwagen meteen op het chassis gemonteerd worden.
De ervaring leert dat dit met een dag(!) geklaard is. Het hulpframe is optimaal geschikt voor het monteren van zware laadkranen met een kraanmoment vanaf 50 tonmeter. Of de kraanvoet gestropt, gebout of gelast moet worden ter bevestiging aan het hulpframe, alle manieren behoren tot de mogelijkheden bij het gebruik van het RhinoFrame.
✔ | Geschikt voor alle truck- en kraanmerken | ✔ | Snelle montage op truckchassis | |
✔ | Kraanlastmomenten tot 250 tonmeter | ✔ | Technisch berekend op sterkte en stijfheid |
Aan het RhinoFrame hulpframe hangt een speciaal door ons ontwikkelde rekentool die op basis van het truckchassis, kraanmoment en de kraanpositie de afmetingen van het hulpframe bepaald. Hierbij worden de dynamische- en veiligheidsfactoren uit NEN-EN 12999 aangehouden en bent u dus verzekerd van een veilig hulpframe. Zo kunnen wij het hulpframe ook uitgeven met het verplichte CE-keurmerk. Hiernaast geeft de rekentool de vrijheid om het ontwerp te optimaliseren, zo kunnen we bijvoorbeeld de focus leggen op bouwhoogte of gewicht.
Doordat het RhinoFrame modulair is opgebouwd, is het ook eenvoudig om er een laadvloer aan te koppelen. Hierin bieden wij de mogelijkheid u hierin van het ontwerp te voorzien en dat u zelf de laadvloer bouwt en monteert. Tevens is het mogelijk dat wij dit beide uitvoeren en een complete truck leveren, maar het is uiteraard ook mogelijk dat u beide zelf doet en dat wij alleen het hulpframe en benodigde tekeningen aanleveren.
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw combinatie neem dan gerust contact op met ons!

PROJECTEN
Hiab X-HiPro 1058 In opdracht van: Van Voskuilen Infratechniek In samenwerking met: Gijsbertsen B.V. Uitgevoerd door: Gijsbertsen B.V.
Effer 1405 – 8S + Jib 6S HD In opdracht van: Slootjes Kraanbedrijf B.V. In samenwerking met: HSM Utrecht B.V. Uitgevoerd door:: HSM Utrecht B.V. De Effer 1405 8S JIB 6S HD basiskraan is voorzien van 8 uitschuifdelen met een hydraulische Heavy Duty jib met 6 uitschuifdelen. De jib kan uitgebreid worden met nog een extra JIB (JIB 2S), voorzien van 2 hydraulische uitschuifdelen, De totale reikwijdte komt hierdoor op circa 40 meter. Uiteraard is de kraan voorzien van een lier en alle denkbare opties. Tevens is de kraan voorzien van hoogwerker functie geschikt voor de SKY 3 werkbak. De rondom lucht geveerde Volvo FH geleverd is aan de voorzijde voorzien van doorlopend chassis geschikt voor de montage van de steunpoten aan de voorzijde waarmee een 100% lasttabel word gerealiseerd. Het voertuig kan worden ingezet als trekker met een demontabele schuifschotel, en als bakwagen, hiervoor is er een aankoppelbare laadbak constructie ontwikkeld voor een vloerlengte van 6000 mm, de laadbak constructie is voorzien van een vangmuil koppeling. Last but not least is de combinatie uitgerust met een elektrische powerpack, wat het mogelijk maakt om de kraan te laten draaien op walstroom of op een accupakket.
Hiab X-HiPro 1058 In opdracht van: Van Leeuwen Sleufloze Technieken In samenwerking met: HSM Utrecht B.V. HSM Utrecht B.V Van Leeuwen Sleufloze Technieken VLST heeft de sleutels in ontvangst genomen van een hele bijzondere combinatie, de slogan van VLST is niet voor niets ‘Waar innovatie traditie is’. De door Volvo dealer Van Dijk geleverde Volvo FM 8×4 Tridem is door HSM Utrecht voorzien van een open laadbak in combinatie met een aan de achterzijde gemonteerde Hiab X-HiPro 1058. Om een 100% lasttabel te garanderen is de kraan uitgevoerd met een door ons ontwikkelde set steunpoten aan de achterzijde van het voertuig. Tevens is kraan is uitgevoerd met een demontabele TC-3 hydraulische hijslier, steunpootbedieng vanaf de radiografische bediening en alle opties welke er mogelijk zijn met deze kraanconfiguratie. Het chassis is onder andere voorzien van: custom made RVS gereedschapskisten met verlichting, infrarood verwarming en volledige RVS afwerking van de onderlijn. Van Leeuwen Sleufloze Technieken (VLST) heeft een sterke onafhankelijke positie als specialist in alle soorten van boringen. Sinds de jaren zestig van de vorige eeuw legt VLST zich toe op innovatieve sleufloze technieken voor het kruisen van wegen, spoorwegen, waterwegen en ondergrondse infrastructuur.
VRAAG DIRECT MEER INFORMATIE AAN
VRAAG DIRECT UW OFFERTE AAN